torsdag 23 februari 2012

261. SKORSTEN

En kall dag i början av Februari åkte jag ner till Hamnen i baskarp för att ta lite bilder. Det blåste svinkallt och jag höll på att förfrysa mina fingrar. Men vad gör man inte för att få lite bilder !

Där finns en helt underbar vit sandstarnd som är jättelång. På sommaren påminner stranden lite om utlandet. Lika mycket folk brukar det vara där också, knökafullt kan man säga ! Jag gillar inte att ligga och trängas med folk på en strand sådär så jag åker inte dit så ofta. Men där är jättefint i alla fall. En gammal fiskebåt låg fastfrusen i isen, som om någon glömt bort den. Alla andra båtar var uppe på land men där låg den alldeles ensam.

Tog lite bilder, bland annat på en SKORSTEN som ju finns med som tema i utmaningen. En ganska fin SKORSTEN faktiskt som gick utanpå huset ända nerifrån marken.

261. SKORSTEN




8 kommentarer:

  1. Vilka fina vinterbilder. Man kan nästan se hur kallt det är.

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen så kylan nästan känns när man ser på dina vinterbilder :-)
    Tack för din fina kommentar hos mig! :-) *glad*

    SvaraRadera
  3. Fina, kalla vinterbilder och en mycket snygg skorsten.
    Och ja, det där med frusna fingrar känner jag igen ;)

    SvaraRadera
  4. Ser kallt ut, men fina bilder.Kram Aisi

    SvaraRadera
  5. Vilken rolig skorsten. Det ser nästan ut som den växet genom huset.

    SvaraRadera
  6. Tack för kommentar, jätteroligt! Fina vinterbilder, fäste mig vid kvisten som hänger från taket vid skorstenen! Härligt med röda stugväggen mot det vita. Den infrusna båten är underbar - hela bilden utstrålar kyla, fruset, stillastående. Är glad jag är på Sicilien! Hälsn G

    SvaraRadera