söndag 5 februari 2012

242. ROSA

Blommor är ju en av mina favoritobjekt att fotografera. De är så tacksamma på bild och så vackra när man kryper nära dem. Idag använder jag temat ROSA och bidrar med en bild på en ROSA Orkidee som står i mitt fönster i tv-rummet.
Jag köpte två st likadana för 2 år sedan och de har blommat oavbrutet sedan jag köpte dem. Orkidee är en av mina favoritblommor och jag har ganska många av dem.

Nu ska jag jobba sista natten innan långledigheten på 9 dagar, då kommer det att bli mycket utomhusfotografering om vädret tillåter. Det har ju varit lite för kallt att fota ute, man förfryser ju fingrarna då. Inatt på jobbet uppmätte vi  kallaste temperturen ca kl 02,00 i Habo - 25 grader. Usch och fy !

242. ROSA

5 kommentarer:

  1. Så fint du har fångat den rosa färgen, jag har inte lika bra hand med dem som du verkar ha, men ibland så lever de i flera år och blommar länge..

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med dig om att blommor är härligt att fotografera. Jätte fina rosa orkideér du har

    SvaraRadera
  3. Jag kan bara instämma med tidigare kommentarer.

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder du har!!

    Härlig rosa färg du fått fram här!

    SvaraRadera