lördag 18 februari 2012

83.GEMENSKAP

Katt och hund sägs ju vara bistra fiender !Men inte i det här huset minsann, här lever de tätt ihop och har en fin GEMENSKAP ! Eira är ju en så go hund, hon låter katterna kela med och sova hos henne när dom vill. Hon tvättar dom och de tvättar henne ! Hon tar alltid hand om kattungarna när vi har såna ! Kissemamman litar på henne och hon får pyssla med dem från när de är riktigt små. Hon har ju verkligen tagit hand om lilla Skrot-Nisse också och han avgudar henne. Här är det inte "som hund och katt", här gäller GEMENSKAP mellan hund och katt !

83. GEMENSKAP




På tal om Kissemamman så har hon ju varit borta en vecka nu, jag blir inte så orolig för jag vet att hon är ute på friarstråk, det är hon alltid vid den här tiden på året. Nu vet jag i alla fall var hon är, hon håller till på en gård ca 1 km härifrån. Har sett henne" in action" flera gånger när jag åkt förbi. Igår höll hon på med en rödhårig herre mitt på vägen, de flyttade inte ens på sig så man fick köra runt dem. Det finns 3 hankatter där, 2 röda och en grå. Man kan säga att hon har skaffat sig ett helt harem. Tidigare har hon ju haft svårt att hitta en make men sedan de skaffade dessa 3 hanar på gården så ska det nog inte bli några problem. Vi får hoppas att det blir små fina kisse bebisar till våren nu då !


5 kommentarer:

  1. Det är så rart när hund och katt blir vänner sådär :-)

    SvaraRadera
  2. Härlig gemenskap och ännu fler kanske de snart blir. :D

    SvaraRadera
  3. Dom är så goa allihopa, jag tror på att personligheten hos sig själv speglas av på djuren.. Så dom är ju som matte o husse :) Fantastiska!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att de är så goda vänner! :)

    SvaraRadera