onsdag 18 januari 2012

119. I MITT FÖNSTER (på utsidan)

I mitt fönster sitter ofta en katt, på utsidan ! Ibland till och med två ! Katter är smarta, när de vill komma in så sitter de på fönsterbläcket och stirrar på mig ! "men släpp in mej då".
Om vi sitter i TV-rummet så sitter de i det fönstret och om jag är i köket så sitter de där. De lägger till med den där molokna looken så man riktigt ska se hur missnöjda de är när man inte släpper in dem fort nog. Lille Skrot-Nisse har lärt sig av de stora, han gör likadant nu.

Det blir lite besvärligt för dem om det är kallt och blir is på fönsterbläcket för då halkar de ner och man hör bara en duns !  Ibland känns det som man inte gör annat än att öppna dörren och släpper ut och in katter. De är ju 5 st och det är alltid någon som ska in eller ut. Katter är ju härliga djur !

119. I MITT FÖNSTER (på utsidan) 

På bilden ser ni KisseMamman i fönstret. Och Ja ! Jag vet ! Jag har inte plockat undan julsakerna, de ska bort imorgon !

5 kommentarer:

  1. Hon är så söt lilla Kissemamman =) och jag gillar dina målade stenar!

    SvaraRadera
  2. Oh så söt =) Typiskt katter att hoppa upp i fönster när de vill in, smart av dem.
    Ser fram emot bilder på de andra katterna också.
    Man får faktiskt ha julpyntat så länge man vill ;)

    SvaraRadera
  3. Känner till detta har en kisse som gör likadant visst e de härliga
    Kram

    SvaraRadera
  4. Känner till detta har en kisse som gör likadant visst e de härliga
    Kram

    SvaraRadera
  5. Där är det spännande att sitta och bevaka sitt revir ;-))

    SvaraRadera