fredag 20 januari 2012

215. PENSEL

Igår blev det helt klart i TV-rummet, jag har målat, bytt gardiner, kuddar och filtar.  Tagit bort julsakerna har jag också gjort. Är väldigt nöjd med resultatet, lite väl vitt blev det men bra ändå. Nya gardinerna passade perfekt.

Vad passar bättre som tema än  PENSEL nu när jag målat !

215. PENSEL


Idag har jag börjat med tapetseringen av matplatsen, blev lite mer jobb än jag räknat med eftersom tapeterna satt jättehårt fast och jag kunde bara dra bort kanterna. Så det blev till att slipa och grundmåla, eftersom de gamla tapeterna är mörka och de nya vita (med mönster) så är det bäst att lägga en vit grundfärg för att de inte ska lysa igenom. Bilder kommer när det är klart.

Dennis går bara runt och ler åt mig när jag håller på, han tycker jag brötar ner i hela huset när jag ska göra något, det tycker han är komiskt. Men han uppskattar reultatet som tur är.

Köpte ett hårigt skitsnyggt tyg och gjorde två liggdynor åt katterna i soffan men dom har jag fått ta bort ! De var inte godkända. Alla katterna avskydde dom, de betedde sig som att det var nåt slags dött djur som låg där och flydde fältet. Fick lägga ut  fleecefiltar istället och då blev de nöjda.

Så här fint blev TV-rummet ! Bilderna är inte de bästa men det var mörkt och skumt så det är svårt att se de rätta färgerna !


7 kommentarer:

  1. Så fint! Känslan när det är färsigt överväger alla suckar på vägen dit :-)

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt!! kram carina J

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Skönt när man är färdig :-)

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blev :) Och fin bild på penseln.

    SvaraRadera
  5. Haha, när jag läste om kattdynorna tänkte jag att det var ju smart och det vill nog mina katter ha, sen fortsatte jag läsa och är lite mer skeptisk. Mina kanske inte heller gillar sånt.
    Vad mysigt ni har det i ert hem. :)

    SvaraRadera