söndag 1 januari 2012

Det nya året !

Nu är det nytt år igen ! Undrar vad 2012 har att bjuda på, hoppas det blir något positivt i alla fall. Nyårsafton firade vi som vanligt här hemma hos oss tillsammans med mina ystra systrar med deras gubbar. Det har blivit en tradition, vi träffas ju inte så ofta tillsammans allihopa, i år sågs vi ju inte alla på¨julafton heller. Vi körde lite knytkalas, Eva gjorde förrätt, jag varmrätt och Britt-marie efterrätten. Gott var det minsann. Först grön ärtsoppa i kopp med toast skagen, sedan fylld fläskfile med hasselbackspotatis och karl-johansvampsås, till sist fruktkompott med dumlegrädde  mmmmmmmmm så gott och vad mätta vi blev.



Vid 12 slaget gick vi ut och skålade i rosa champagne och tittade på alla raketer som sköts upp, vi ser ju ut över hela gränna, Huskvarna och Jönköping. Vi skjuter inga raketer själva med hänsyn till djuren, Eira är ju jätterädd och låg och skakade hela kvällen. Dessutom så tycker jag det är slöseri med pengar att lägga på en massa raketer. Nu ser vi fram emot vad det nya året har att bjuda på. GOTT NYTT ÅR alla mina bloggläsare !



Nya soffan är helt underbar och vi stortrivs i den. Var på IKEA och köpte ett nytt soffbord, hylla och lampor. Har också skrivit ut lite av mina bilder och gjort tavlor av. Blev riktigt bra !


Häromdagen var Malin, Tobbe och lille Anton här och hälsade på. Anton trivdes också bra i den nya soffan.


1 kommentar:

  1. Vad gott det ser ut =)
    Och sen blev det super bra vid soffan också!!

    SvaraRadera