torsdag 19 januari 2012

86. GLASÖGON

Den här lilla hunden har faktiskt ögon av glas.....GLASÖGON.

86. GLASÖGON


Så här ser den ut i sin helhet !


Det är ett gosedjur i form av en cockerspaniel. Jag köpte den till Paula en gång, vi har kvar den som minne. Paula var min sista cocker och den underbaraste av dem alla. Paula föddes hos mig och jag ägde även hennes Mamma och Mormor. Hon charmade alla och Dennis älskade henne högt. En rolig liten hund som fann sig i allt och var en lite försynt dam. Det är 4 år sedan hon dog och vi saknar henne ännu och kallar även Eira för Paula ibland. Paula ligger begravd här bakom huset. Här kommer lite gamla bilder på henne, när husse bäddat ner henne i mattes säng, när hon gosar med sin gosehund, när hon vikarierar för mig på jobbet ( då passar hon på att titta på snygga pojkar på datorn) och när hon har valpar. Visst var hon underbar ?

9 kommentarer:

  1. Så söt! Både nallehunden och Paula!
    Och fiffigt fotat! :-)

    SvaraRadera
  2. Måste skratta. Här har jag suttit och myst över min smarta lösning på temat glasögon (och den kommer ju hos mig såsmåning om) men, si, man ska inte vara så säker att det inte redan blir gjort innan man kommer till skott ;-)
    Finurligt tänkt :-)

    SvaraRadera
  3. Haha vad smart - GLASögon! :)

    Söt mjukisvovve, se rut som vår Candie: http://www.saija.se/vovvarna/candie/
    :)

    SvaraRadera
  4. Mycket fantasifullt sätt att lösa detta tema

    SvaraRadera
  5. Vilken bra tolkning av temat och vilka fina bilder. Och specillet, vilken underbart söt hund (säger jag som är katt älskare ;)

    SvaraRadera
  6. Härlig tolkning och fin berättelse med fina bilder.

    SvaraRadera
  7. Där fick du allt till det, snyggt. Ja, Paula va fin o go tjej.

    SvaraRadera
  8. Vilken kreativ lösning på glasögon!

    och så berörd jag blir av din saknad....tänk vad vissa djur sätter djupa spår i ens själ!

    SvaraRadera
  9. Hej! Jag och min syster köpte nyligen två liknande hundar, men andra hundraser. De är så himla fina! Jag vet att det var längesen du skrev detta inlägg nu, men vet du var de går att köpa? Ha en bra dag!

    SvaraRadera