söndag 15 januari 2012

257. SEMLA

En av mina stora favoriter är semlor, jag kan äta hur många som helst en säsong. Varje dag eller flera gånger om dagen. Kanske är det är det tur att de inte finns året runt. De bästa är de från Landhs konditori i Mullsjö, de är bara helt underbara. tack och lov så säljer de dom här i Habo på ICA. Annars skulle det få bli många resor fram och tillbaka till mullsjö. Men semlor sätter sina spår, i form av fetma..... Tyvärr !

Min jobbarkompis Malin hade bakat viktväktarsemlor som hon hade med sig till jobbet och jag ska medge att jag hade mina fördomar att de inte kunde vara goda. Men jag blev överraskad ! De var jättegoda och i lagom storlek. Nu har vi ätit dom två nätter i rad och jag tänkte att jag ska baka dom själv en dag. Att äta semlor mitt i natten är inte dumt.... Mmmmmmm ! Det här med viktväktarsemla kanske inte är så illa, kan man äta fler då ? Tack Malin för de goda semlorna.

Malin fick agera modell när jag tog bilder till temat SEMLA:.

257. SEMLA


6 kommentarer:

  1. Underbar bildserie på "semmel-frosseriet" :D

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du hittade en nyttigare variant. Medger att jag skulle också kunna äta semlor flera gånger om dagen..men som tur är så bor jag mitt i skogen utan tillgång till dem på ett smidigt sätt =)

    SvaraRadera
  3. Jag vill också ha en semla :-) Kul lösning på temat!

    SvaraRadera
  4. Du milde vad gott det ser ut!!!
    Men - har förbud från och med förra veckan. Har fått diabetes :-(

    SvaraRadera
  5. Hahahahaha vacker modell du har =D Måste hålla med, jag var också skeptisk mot viktväktar semlor men shit va goa dom var =)

    SvaraRadera
  6. Oj finns det sådana semlor?! Det måste jag kolla upp och testa!

    SvaraRadera